AcasaindexCalendarFAQCautareMembriGrupuriInregistrareConectare
Ultimele subiecte
» GTA.GADICT.COM
07.07.12 13:04 Scris de aaD

» Cerere avatar
02.07.10 22:10 Scris de SnoopdoggRazvan

» Cerere Admin [by YoungJeezy]
02.07.10 18:23 Scris de YoungJeezy

» Rezultate
30.06.10 19:41 Scris de alinush

» Cerere :D
30.06.10 17:18 Scris de CaspeR

» Model cerere banner/avatar
29.06.10 21:54 Scris de alinush

» police departament
18.06.10 10:58 Scris de alinush

» Dex inceptatorului cs
12.05.10 17:24 Scris de alinush

» Tutorial cum sa porneasca sv odata cu win
12.05.10 17:23 Scris de alinush

Top postatori
alinush (126)
 
emy (111)
 
Blist3r (84)
 
Mandela (65)
 
BloodRevan (31)
 
crisrkoantihack (29)
 
Alex_gta (19)
 
Cape (18)
 
PoseidoN (17)
 
butaraul (14)
 
my ip
free counters

Distribuiţi | 
 

 CoD 4

In jos 
AutorMesaj
crisrkoantihack



Mesaje : 29
Puncte : 75
Reputatie : 0
Data de inscriere : 31/03/2010

MesajSubiect: CoD 4   06.04.10 14:22

Developer : Infinity Ward
Publisher: Activision
Ofertant: GameShop
Gen: FPS
Platforma : PC, PS3, Xbox 360
Data lansarii: 2007-11-09


Call of Duty 4: Modern Warfare

După cum probabil unii dintre voi au observat de-a lungul anilor, niciodată nu am fost un mare fan al războaielor mondiale. Nu zic, mi-au plăcut jocurile care implicau acea perioadă, însă sunt departe de a fi un individ documentat în ceea ce le priveşte. Aşa că vă spun încă de la început că acest articol nu este nostalgic după versiunile anterioare ale lui Call of Duty, pe ideea că „vai, ce nasol că nu mai e cu WWII”. Jocul a evoluat odată cu timpurile şi, din multe puncte de vedere, este probabil cel mai bun din serie.



Teatrul operaţiunilor



E clar că trăim într-o lume dominată de informaţie. Cei care controlează informaţia au putere nelimitată asupra noastră. De asemenea, e clar că niciodată noi, cei de rând, nu vom afla din câte evenimente care ar fi putut schimba aspectul acestei lumi am scăpat. Pe de altă parte, după cum spuneau cei din South Park într-unul din ultimele episoade, „Teroriştii ne-au invadat imaginaţia. Dacă nu facem ceva, în scurt timp imaginaţia noastră o va lua pe arătură”… Pe ideea aceasta merge şi jocul, că aceşti terorişti ne-au cucerit deja imaginaţia, care de mult a luat-o pe arătură. În campania single player, jocul ne pune în pielea a doi indivizi, unul din trupele SAS englezeşti şi al doilea un US Marine. Cei doi operează în medii diferite, dar care au legătură cu aceeaşi problemă, şi anume un super-terorist care plănuia să folosească nişte focoase atomice pentru a distruge Vestul. Evident, era rus. E vorba de aceleaşi şi aceleaşi clişee de luptă „underground” împotriva terorismului, luptă care nu are absolut nimic de-a face cu moralitatea, libertatea sau interesele populaţiei. Are de-a face cu obiective foarte clare, care bat mai repede spre interese personale, spre consolidarea puterii unor guverne. Dar, cum spunea cineva, oamenii se simt bine între clişee, pentru că le oferă familiaritate, îi fac să se simtă înţelepţi şi superiori.



Single player



În această ordine de idei, jocul ne va purta într-un număr destul de restrâns de misiuni şi vreo 5-6 ore de joc pe nivelul maxim de dificultate, prin vreo câteva medii, începând din Orientul Mijlociu şi ajungând până în Uniunea Sovietică. Acum, chiar dacă jocul este scurt şi trecând peste story-ul „neplăcut” oarecum, să nu credeţi că misiunile nu au fost lucrate. Producătorii, Infinity Ward, care ne-au obişnuit deja cu un feeling excepţional în versiunile anterioare ale jocului, au menţinut linia, chiar dacă nu au reuşit să o înalţe la nivelul celei din Call of Duty 2. Din nefericire, ca şi înainte, chiar dacă misiunile sunt pline de acţiune, a rămas aceeaşi problemă a punctelor de spawn. Dacă nu avansezi în misiune, inamicii tot curg şi apar şi nu se mai termină. Personal consider genul acesta de script pentru AI unul arhaic, însă e clar că pur şi simplu oamenii ăştia nu pot trece peste această problemă. Nu zic, e fain să tot tragi şi să tot tragi, dar la un moment dat devine extrem de stresant. În aceeaşi ordine de idei, sistemul de salvare de tip „console”, adică în puncte cheie este supărător, mai ales dacă nu ai mâna foarte bună. În plus, observi ori de câte ori reiei de la ultimul punct cheie unde ai fost salvat că inamicii se comportă exact la fel, fără niciun fel de „voinţă proprie”, fără nicio variaţie în script. Au puncte unde se materializează şi waypoint-uri unde se deplasează. Acest lucru
face jocul foarte uşor, pentru că după o salvare, întotdeauna vei şti unde să tragi înainte să apară inamicul. Cert e că măcar această campanie e mai lungă decât cea a „Nemesisului” său, Medal of Honor: Airborne. Iar până la urmă, motivul pentru care merită să daţi bani
pe acest joc este direct legat de multiplayer, deoarece el a primit cea mai multă atenţie.



Multiplayer



Trebuie să spun că până la apariţia lui Call of Duty 4, la noi s-a jucat doi ani încontinuu Call of Duty 2. Jocul acela a prins extraordinar prin multiplayer-ul său de calitate, deşi nu urmărea ideea din single player, adică de gameplay ceva mai tactic. Pe partea de multiplayer se apropia foarte mult de Counter-Strike ca acţiune şi accesibilitate, de unde şi aflăm deja de ce a prins aşa bine. În ceea ce priveşte Call of Duty 4, lucrurile au luat o cu totul altă întorsătură. Producătorii s-au preocupat în mod cât se poate special de partea de multiplayer, în ideea de a-l face chiar mai jucat decât predecesorul său. Acum, trebuie să realizaţi că noul
engine grafic solicită destul de mult sistemele de nivel mediu, ceea ce înseamnă că jocul va penetra un pic mai greu pe piaţă prin multiplayer. Chiar şi aşa, e plin de servere deja şi lumea joacă de rupe, ca şi noi de altfel. Ceea s-a întâmplat mai exact cu multiplayer-ul de Call of Duty 4 este faptul că acum este mult mai orientat spre un gameplay tactic şi că ni s-au oferit un număr serios de reward-uri pentru timpul de joc. Mai exact, jocul vine cu cinci clase predefinite, pe care le puteţi selecta oricând. Adiţional mai puteţi crea un număr de 5 clase custom. Acum, motivul pentru care vă puteţi crea aceste clase custom este determinat de multitudinea de reward-uri pe care le puteţi obţine pe măsură ce avansaţi în grad. Aceste reward-uri sunt împărţite în arme şi perk-uri. Armele sunt în număr suficient pentru orice pretenţios, şi chiar dacă nu toate se comportă aşa cum v-aţi aştepta, adică presupunând că vă pricepeţi, îşi fac treaba. Perk-urile sunt o cu totul altă problemă. Aceste sunt fie explozibili, lansatoare de rachete, lunete sau amortizoare, fie skill-uri care influenţează direct eficienţa voastră combativă. Acestea pleacă de la stabilizarea armei, o putere mai mare a glonţului, capacitatea de a trece mai bine prin ziduri, mai multă sănătate şi ajung până la abilităţi de genul scosul pistolului chiar înainte de a muri pentru a-l lua cu tine pe cel care ţi-a făcut felul sau a lăsa o grenadă în urmă după ce ai murit. Pe lângă faptul că funcţionează ca motivaţie pentru a juca mai departe, toate aceste lucruri au şi avantajul foarte mare de a crea o multitudine de posibilităţi tactice. Aceste două lucruri te ţin inevitabil multe ore în luptă pe internet. Numărul maxim de jucători care poate fi suportat de un server de multiplayer pentru PC este de 32. Poate fi jucat şi în LAN fără o prealabilă conexiune la internet, aşa cum şi-au dat în cap cei care au făcut Medal of Honor: Airborne. Dacă vă interesează, jocul are şase moduri de multiplayer, care le cuprind pe cele moştenite de la Call of Duty 2, plus încă vreo câteva. Oricum, lumea preferă pe internet Seek and Destroy, deoarece, să fim corecţi, se apropie cel mai mult de Counter-Strike.



Oare îmi merge?!



Am vorbit suficient de gameplay ca să vă trezesc pofta, dacă nu cumva jucaţi de o lună-două. Mulţi dintre voi sunt interesaţi de partea grafică. Engine-ul grafic este relativ pretenţios, dar în niciun caz ca cel din Medal of Honor. Pe de altă parte, în condiţiile în care pe un PC normal din ziua de azi rulează foarte bine, este şi extrem de configurabil pentru a fi făcut să meargă pe orice placă video peste generaţia 6 de la Nvidia de exemplu. Suportul pentru DirectX 9 este obligatoriu. În ceea ce priveşte aspectul, este clar de nouă generaţie şi i-a convins şi pe cei mai pretenţioşi de la noi. Din punct de vedere fizic, modul în care gloanţele penetrează zidurile, uşile şi alte obstacole este înălţător, deşi exagerat în multe cazuri. Dar este mai apropiat de realitate. La capitolul sunet, spaţializarea este foarte bună, lucru care chiar ajută. Vă puteţi da seama nu numai de direcţii, dar şi de distanţele de la care se aud zgomotele. Lucrul acesta ajută foarte mult în multiplayer. Armele sună diferit, sună bine, unele chiar impresionant. Dacă adăugăm un efect superb de flash-bang, am putea spune cu mâna pe inimă că cel puţin partea tehnică nu se va interpune negativ în gameplay.



Câteva rele



Pe lângă povestea din single player, mai sunt şi unele lucruri care nu sunt atât de bune. Spre exemplu, sistemul de upgrade are o parte negativă, deoarece îţi va fi destul de greu să faci puncte într-un meci de multiplayer în care lumea are grade superioare, deoarece respectivii sunt mult mai eficienţi decât tine. Lucrul acest îi va descuraja pe mulţi, deoarece se vor simţi permanent „nurfed”. Totuşi, diferenţele sunt mai mici decât par, însă pur şi simplu
prezenţa lor influenţează negativ noii jucători. Mai departe, momentan serverele mai au probleme tehnice, iar cele dedicate de LAN, pe un calculator personal, după părerea mea consumă prea multe resurse. Între hărţile în multiplayer e prea scurt timpul în care îţi poţi defini o clasă şi eşti nevoit să te deconectezi ca să o poţi face în linişte. În single player, pe lângă problema cu scriptarea inamicilor, ar fi fost frumos să-ţi poţi alege armele sau clasa din care să faci parte înainte de misiune.

Conlcuzia este că Infinity Ward a creat un joc de multiplayer, single playerul fiind implementat mai mult în spiritul tradiţiei. Dacă ar fi să-l cataloghez, pot spune liniştit că acest joc are cel mai lucrat multiplayer al acestui an. Singurul care ar mai putea intra în competiţia pentru cel mai bun multiplayer al anului ar fi Team Fortress 2.
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
 
CoD 4
Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
 :: La o cafea :: Jocuri-
Mergi direct la:  
Copyright © 2011 LifeGameX. Toate drepturile rezervate
creează un forum | © phpBB | Forum gratuit de suport | Semnaleaza un abuz | Poti avea un blog